Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kariéra učitele mateřské školy a její podpora z úrovně managementu školy
Popovičová Lyra, Aneta ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem kariéry v učitelství, která má ve srovnání s klasickým pojetím kariéry mnoho specifických charakteristik. Práce se zaměřuje na skupinu učitelů mateřských škol, kteří stojí na počátku vzdělávacího systému jako významní činitelé na životní cestě za vzděláním každého z nás. Cílem práce je analyzovat pohled na kariéru učitele mateřské školy ze strany učitelů a ředitelů mateřských škol a hledat možnosti podpory z úrovně managementu školy. Teoretická část práce se zabývá třemi základními oblastmi, kterými jsou profesní rozvoj, profesní kariéra a kariérní systém. První kapitola poukazuje na souvislost mezi profesním rozvojem učitelů a jejich kariérou, zaměřuje se též na jeho jednotlivé složky, zejména potom další vzdělávání učitelů. Druhá kapitola se již věnuje kariéře jako takové a srovnává teoretická východiska kariéry s jejich specifiky v kariéře učitelské. Nahlíží na učitelskou profesi z hlediska její atraktivity a jednotlivých stádií profesní dráhy učitelů. Třetí kapitola reflektuje potřebu existence kariérního systému, charakterizuje jeho přínosy a představuje aktuální stav jeho nastavení v České republice a v zahraničí. Výzkumná část prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje, jak učitelé a ředitelé vnímají kariéru v učitelství mateřských škol. Na základě...
Tvorba vybraných kompetenčních modelů za účelem profesního rozvoje zaměstnanců
Šulajová, Denisa ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou tří kompetenčních modelů, a to na základě provedené kompetenční analýzy pro vybrané nevedoucí pracovní pozice označené jako Warehouse Coordinator, Junior Accountant a Sales Administrative Assistant, které je potřeba dále profesně rozvíjet. Správně sestavený kompetenční model následně vytváří reálný obraz toho, jakými znalostmi a dovednostmi by měl zaměstnanec na dané pracovní pozici disponovat. V rámci profesního rozvoje a vzdělávání stávajících zaměstnanců je kompetenční model spolehlivým nástrojem při identifikaci vzdělávacích potřeb jednotlivých zaměstnanců, který dokáže včas odhalit skrytý talent. Snáze se tak zaměstnanci určují rozvojové a vzdělávací aktivity nebo školení, která napomáhají nejen k dosažení požadovaných kompetencí, ale také k naplňování cílů organizace jako celku. Výstupem diplomové práce je provedená kompetenční analýza a vytvořené tři kompetenční modely spolu s návrhy a doporučeními pro jejich využití při profesním rozvoji a vzdělávání daných zaměstnanců. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretická část diplomové práce se zabývá obecně teoretickým vymezením kompetencí, kompetenčních modelů a vzděláváním zaměstnanců. Praktická část diplomové práce se skládá z představení organizace a z provedeného kvantitativního výzkumu,...
Profesní dráha vychovatele ve školní družině
KULHANOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vývojem profesní dráhy vychovatelů ve školních družinách. Součástí práce je teoretická část a vlastní výzkum. Kapitola první vymezuje pojmy profesní dráha a životní dráha. Kapitola druhá se zabývá vychovatelem ve školní družině, jeho pracovní náplní a s tím související kvalifikací vychovatele, kompetencemi, typologií vychovatele a riziky profese v podobě syndromu vyhoření. Kapitola třetí se analogicky zabývá profesí učitele. Ve čtvrté kapitole dochází k porovnání profesní dráhy vychovatele s profesní dráhou učitele a celkovému shrnutí. Pátou kapitolu tvoří vlastní výzkum kvalitativního charakteru s metodou rozhovoru a designem biografické studie.
Start a průběh životní a profesní dráhy ředitelů škol
Šmitáková, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Teoreticko empirická práce se zaměřuje na životní a profesní dráhu ředitelů českých středních škol s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku těchto ředitelů v různých fázích profesního života informace o startu a vývoji této dráhy, o krizových okamžicích ovlivňujících rozhodnutí o ukončení působení či setrvání na pozici ředitele školy a o rozporu mezi očekáváními od této pozice a realitou při jejím faktickém výkonu. V teoretické části byla pozornost zaměřena na přiblížení pojmů životní a profesní dráha, ředitel a řízení školy včetně souvisejících oblastí. Výzkumná část využila k nalezení odpovědí na tři výzkumné otázky metodu životního příběhu. K hlavnímu sběru dat byl využit polostrukturovaný rozhovor s jednotlivými řediteli, doplňující data byla shromážděna formou analýzy dokumentů a testu manažerského stylu GRID. Shrnutím výsledků práce lze konstatovat, že životní a profesní dráha jednotlivých ředitelů vykazovala některé společné prvky, jedním z nejčastěji skloňovaných, a to ať již ve vztahu ke startu profesní dráhy ředitele i ke stabilitě při výkonu této funkce, byl význam rodinného zázemí. Co se týče zkoumání aspektů těchto drah z genderového hlediska, z hlediska počtu let praxe a druhu právní subjektivity školy, nebyly zaznamenány žádné významné prvky, které by byly pro vývoj těchto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.